Sprzedaż jest istotą funkcjonowania biznesu. Dziś firmy odnoszące sukces to te, które mają najlepszych handlowców. Bo można mieć najlepszy produkt, najwyższą jakość usług a mimo to zginąć w tłumie konkurencji. Handlowcem w małych firmach jest najczęściej ich właściciel, który nie tylko musi przekonać do siebie kontrahentów ale również dobrych pracowników o których ciężko na rynku. Jest wiele poradników, szkoleń, wykładów i prelekcji dotyczących tego tematu.  Obecnie dużo mówi się o sprzedaży poprzez emocje. To podobno w tym momencie najefektywniejsza z metod. Trzeba rozróżnić to jakie pozytywne cechy ma Twój produkt od tego jaki wpływ wywrze na kupującego. Jak poprawi się jego życie? Co mu ułatwi? Dlaczego chciałby pochwalić się zakupem wśród znajomych? Co straci gdy nie dokona zakupu?

Nikt nie lubi kiedy się mu coś sprzedaje ale każdy uwielbia kupować. To dlatego niechętnie przyjmujemy ulotki reklamowe na ulicy, dlatego odkładamy słuchawkę kiedy telemarketer proponuje nam jakąś usługę. Więc jak sprzedawać emocje? Bardzo ważny jest sposób komunikacji. Są cztery typy osobowości człowieka (https://www.katarzynapluska.pl/cztery-typy-osobowosci-wg-hipokratesa-ktorym-jestes-test/) i z każdym z nich powinniśmy rozmawiać inaczej. Nie możemy zagłuszyć swoją energią introwertyka a jednocześnie trzeba pamiętać, żeby nie zanudzić ekstrawertyka.  Budując relację na początku rozmowy znacznie zwiększamy swoją skuteczność. Najłatwiej to zrobić poprzez zadawanie pytań. Pytania są bardzo ważne, ponieważ klient będzie czuł się ważny dla Ciebie a jednoczenie dowiesz się w jaki sposób Twój produkt zaspokoi jego potrzebę.

Słyszałeś o zasadzie 80/20 w sprzedaży?
Brian Tracy opisuje ją obszernie w swojej książce: „Ludzie należący do dwudziestoprocentowej czołówki zarabiają średnio szesnaście razy tyle, ile ludzie przeciętni, należący do pozostałych osiemdziesięciu procent. Natomiast ci, którzy są w czteroprocentowej czołówce, zarabiają średnio szesnaście razy tyle, ile ludzie z tych górnych dwudziestu procent”.

To bardzo szeroki temat ale niezwykle ważny dla prowadzenia firmy, dlatego zapraszamy przedsiębiorców na  Summer Business (http://www.gielda-eventow.pl/event/summer-business-psychologia-w-sprzedazy-i-biznesie-piotrmosak/). Podczas wydarzenia wystąpi Piotr Mosak, psycholog i specjalista od relacji międzyludzkich, rozszerzy temat „Psychologii w sprzedaży i biznesie”.