LinkedIn to miejsce dla fachowców, które łączy poszukujących pracy, pracowników i pracodawców na całym świecie. Główną zaletą tej sieci jest jej zasięg społeczny. Okazja do budowania relacji z nowymi osobami z branży może wpłynąć na dalszą karierę. Na początku LinkedIn był postrzegany jedynie jako serwis z „wirtualnym CV” i miejsce, z którego mogą korzystać rekruterzy przy poszukiwaniu kandydatów dla swoich zleceń. Obecnie LinkedIn to pełnoprawny serwis społecznościowy, który nastawiony jest mocno na dzielenie się swoją profesjonalną wiedzą z ponad 675 mln innych użytkowników (dane styczeń 2020).

Przygotowaliśmy dla Was 5 wskazówek, które ułatwią Wam skuteczne tworzenie swojego profilu na LinkedIn.

  1. Ustaw spersonalizowany link do swojego profilu

Spersonalizowany link to pierwszy krok do zwiększenia Twojej widoczności w tym serwisie. Zajmie to dosłownie kilka chwil, a profil będzie nieco bardziej profesjonalny.
Jak to zrobić?
Przejdź na swój profil. Następnie po prawej stronie zobaczysz sekcję z napisem” Edytuj profil publiczny i adres URL” Po prawej stronie będzie możliwość zmiany adresu. Wystarczy kliknąć na ołówek i wprowadzić swój adres.

  1. Dodaj informacje o swoim doświadczeniu zawodowym

Uzupełnij informacje o swoich miejscach pracy i stanowiskach. Kiedy potencjalni pracodawcy będą przeglądać Twoje konto, natychmiast zobaczą, jakie masz doświadczenie i nad jakimi projektami pracowałeś/aś.

  1. Stwórz dobry nagłówek i podsumowanie

Te dwa miejsca, czyli nagłówek i podsumowanie mocno wpływają na odnalezienie danych osób w wyszukiwarce LinkedIn.  Warto umieścić tutaj słowa kluczowe, które sprawią, że inni użytkownicy LinkedIn będą mogli Cię znaleźć. Zadbaj o to, by nagłówek oddawał to, czym się zajmujesz, w czym jesteś specjalistą.

  1. Pamiętaj o umieszczeniu Twoich umiejętności

W tej zakładce warto wpisać ok. 20 umiejętności, które faktycznie posiadamy i po których będzie można nas znaleźć. Ogromnym plusem tej sekcji jest fakt, że umiejętności mogą być potwierdzone przez osoby, które są w Twojej sieci kontaktów! W ten sposób otrzymujesz potwierdzenie dla swoich mocnych stron, a Twój profil wygląda jeszcze bardziej profesjonalnie.

  1. Twórz i dziel się wartościowymi treściami

Merytoryczny content od zawsze wygrywał nad słabej jakości treścią. Dzięki wartościowym tekstom branżowym zwiększysz swoją wiarygodność i przyciągniesz do siebie większą grupę odbiorców. Bardzo ważne jest także to, aby pokazać zainteresowanie nowymi trendami, dodawać artykuły, infografiki oraz komentarze pod postami, a także uczestniczyć w stosownych dyskusjach.

Tak jak wspominaliśmy na początku – LinkedIn to serwis dla profesjonalistów, chcących rozwijać relacje biznesowe. Posiadanie tam własnego konta to nie przymus, jednak profesjonalny profil na LinkedIn może być wartością dodaną – która w późniejszym czasie zaplusuje nowymi kontaktami branżowymi.