Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie wydarzenia

ANALIZY MARKETINGOWE: KONKURENCJI, ZACHOWAŃ KLIENTÓW I TRENDÓW RYNKOWYCH

22 sierpnia: 10:00 - 23 sierpnia: 17:00

| 1590PLN

Event Navigation

Średnia ocena

10,00
1 Punkt2 Punkty3 Punkty4 Punkty5 Punktów6 Punktów7 Punktów8 Punktów9 Punktów10 Punktów
Loading...Loading...

PROGRAM SZKOLENIA

1. Nowe strategie konkurencji – jak budować przewagę rynkową
Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca punkty widzenia słynnych menedżerów na tworzenie skutecznych strategii konkurencji
Nowe sposoby budowania strategii konkurencji – dlaczego Amazon wyprzedził Wall-Mart a Uber ma wartość wyższą niż General Motors
Klasyczne i nowe strategie konkurowania na rynku – które z metod zachowały aktualność, a które zostały zastąpione nowymi
Już od początku spotkania mocno zaangażujemy Państwa w zajęcia dzięki bardzo inspirującej wprowadzającej grze szkoleniowej przedstawiającej strategie konkurencji z punktu widzenia najbardziej znanych na świecie menedżerów. Dodatkowo poznamy – na konkretnych przykładach – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

2. Strategiczna gra symulacyjna COMPETITION STRATEGY
Aktywne przećwiczenie możliwości planowania i realizacji konkretnych strategii konkurencji na dynamicznie rozwijającym się symulowanym rynku
Weryfikacja obranych metod budowania przewagi konkurencyjnej – feedback i porównanie metody konkurowania na tle innych zespołów
Praktyczne sprawdzenie tworzenia kompleksowej strategii konkurencji – od analizy rynku poprzez wybór modelu konkurowania aż po jego weryfikację praktyczną oraz ocenę efektywności wdrażanych działań
Omówienie wyników symulacji rynkowych wraz z praktyczną ilustracją realizowanych strategii konkurencji – model działań rynkowych której konkretnie firmy wybrały poszczególne zespoły oraz analiza wskaźnikowa wybranych strategii
Symulacja rynkowa COMPETITION STRATEGY to jedna z największych atutów proponowanych warsztatów. Rywalizujące ze sobą zespoły dysponować będą identycznymi budżetami, a ich zadaniem jest zaplanowanie i wdrożenie strategii konkurencji, pozwalających na zwiększenie wartości zarządzanych firm. Sukces w symulacji zależy od indywidualnego (i zespołowego) potencjału w zakresie kreowania i skutecznej realizacji strategii konkurencji – dzięki porównaniu sposobów działania różnych zespołów w dyskusji przeanalizować będzie można atuty i słabości różnych sposobów konkurowania na rynku.

3. Analiza trendów rynkowych i zachowań konsumentów
Segmentacja klientów – ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów
Mierzenie zachowań klientów – zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji
Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
Mierzenie satysfakcji klientów – cykliczne i ciągłe
Monitorowanie standardów obsługi klienta
Monitoring zachowań klientów w internecie

4. Opracowywanie analiz konkurencji w praktyce
Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce
W tej części zajęć uczestnicy warsztatów będą mogli przeprowadzić analizy pozycji konkurencyjnej swoich firm, produktów i marek – jako tło do analiz wykorzystamy ocenę konkurencyjności znanych światowych marek. Wykorzystywane narzędzia to gotowe modele i systemy (w Excelu i jako gotowe szablony Power Point) do wykorzystania w codziennej pracy zawodowej.

5. Profil strategiczny firmy
Strategie rozwoju (produkt-rynek)
Strategie STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie)
Strategiczne opcje w zakresie rozwoju produktu i marki oraz polityki cenowej
Strategie budowania przewagi rynkowej dzięki komunikacji i sprzedaży
Strategie konkurowania w nowych mediach (push/pull, inbound marketing, lead generation, big data, performance marketing i in.)
Wdrażanie i mierzenie efektów wybranych strategii konkurencji

6. Mapowanie strategii
Tworzenie spójnego profilu strategicznego swojej firmy, produktu czy marki
Metody przełożenia wybranej strategii konkurencji na działania taktyczno-operacyjne

7. Case studies sprawdzonych metod konkurowania na rynku
Strategie skutecznego konkurowania na rynku w rekomendacjach słynnych ekspertów i menedżerów – jak wykorzystywać sukcesy i błędy innych w budowaniu przewagi konkurencyjnej
Prawa marketingu i konkurencji (A. Ries, J. Trout) – barwna ilustracja metod budowania przewagi rynkowej (kilkadziesiąt omówionych case-studies)
Sukcesy w budowaniu strategii konkurencji na rynku polskim – od kogo możemy się uczyć i czerpać inspiracje
Przewodnik po tworzeniu od A do Z skutecznych strategii konkurencji dla każdego z uczestników warsztatów
Atrakcją ostatniej części warsztatów będą barwne case studies (ilustrowane graficznie i filmowo) przedstawiające firmy, produkty i marki wdrażające sprawdzone strategie konkurowania na rynku. Na zakończenie warsztatów każdy z uczestników otrzyma przewodnik prezentujący od A do Z jak analizować, planować oraz wdrażać strategie konkurencji w codziennej pracy.

 

 

CENA: 1590 zł netto za osobę.
FIRST MINUTE: w przypadku zgłoszenia na 30 dni przed terminem szkolenia, przysługuje rabat w wysokości 10%.

 

Strona wydarzenia: –>KLIKNIJ TUTAJ<-

Szczegóły

Start:
22 sierpnia: 10:00
Koniec:
23 sierpnia: 17:00
Koszt:
1590PLN
Wydarzenie Categories:
, ,

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
Telefon:
530 502 000

Miejsce

CK Golden Floor Center
ul. Sienna 39, Warszawa,
+ Google Map

Zostaw komentarz